BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
  Instrukcja Szukaj    
Zarządzenia Wójta 2004
Ilość odsłon: 86655

Zarządzenie Nr 66/2004
Z dnia: 30 marca 2004
W sprawie: powołania pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych
Data wejścia w życie: z dniem podpisania
Treść dokumentu:
Z a r z ą d z e n i e Nr 66/2004
Wójta Gminy Inowrocław
z dnia 30 marca 2004 roku



w sprawie: powołania pełnomocnika do spraw ochrony
informacji niejawnych .


Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ w związku z art. 85 ust. 1 i z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych / Dz. U. Nr 11, poz. 95/ - z późn. zmianami


z a r z ą d z a m, co następuje:


§ 1


Powołuję na PEŁNOMOCNIKA DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH w Urzędzie Gminy INOWROCŁAW



panią Rywak Annę


- wobec spełnienia przez wyżej wymienioną wymaganych warunków - określonych w art. 18 ust. 3 pkt 3 i 4 wymienionej wyżej ustawy .




§ 2


1. Zadania Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych określa ustawa
z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych oraz rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy, które opublikowane zostały w dzienniku ustaw Nr 18 - poz. Od 155 do 162 i od 165 do 168.

2. Zadania Pełnomocnika Ochrony specyfikuje załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3


1. Powołanie Pełnomocnika Ochrony - jak w § 1 niniejszego zarządzenia - JEST BEZTERMINOWE.

2. Wymagane jest natomiast - zgodnie z postanowieniami art. 44 ust. 2
ustawy o ochronie informacji niejawnych – poddanie się przez
Pełnomocnika Ochrony kolejnemu postępowaniu sprawdzającemu,
które warunkować będzie uzyskanie kolejnego poświadczenia
bezpieczeństwa.
Kolejne postępowanie sprawdzające powinno być podjęte co najmniej
6 miesięcy przed upływem terminu ważności poświadczenia
bezpieczeństwa – określonego w § 1 pkt 1 niniejszego zarządzenia.

§ 4


Realizację postanowień zarządzenia powierzam Pełnomocnikowi
Ochrony Informacji Niejawnych.

§ 5


Pełnomocnik Ochrony zapozna z treścią zarządzenia pracowników
Urzędu - zakres działania których ma związek z aktualnie
obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych.


§ 6


Traci moc Zarządzenie Nr 50/2002 z dnia 23 marca 2002 roku
Wójta Gminy Inowrocław w sprawie powołania Pełnomocnika do spraw
ochrony informacji niejawnych.

§ 7


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania .




Załącznik do zarządzenia Nr 66/2004
z dnia 30 marca 2004 r.



Z A D A N I A



PEŁNOMOCNIKA DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI
NIEJAWNYCH w Urzędzie Gminy INOWROCŁAW.



Do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych – wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz z rozporządzeń wykonawczych do tejże ustawy – należy :



1. Odpowiedzialność za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych / art. 18 ust. 2 /.
2. Kierowanie komórką do spraw ochrony informacji niejawnych / art. 18 ust. 4/.
3. Zapewnienie ochrony informacji niejawnych /art. 18 ust. 4 pkt 1/.
4. Zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych / art. 18 ust. 4 pkt 2 /.
5. Zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej / art. 18 ust. 4 pkt 3 /.
6. Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji / art. 18 ust. 4 pkt 4 /.
7. Okresowa kontrola ewidencji, materiałów, i obiegu dokumentów /art. 18 ust. 4 pkt 5 /.
8. Opracowanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji / art. 18 ust. 4 pkt 6 /.
9. Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych zatrudnionych w jednostce organizacyjnej / art. 18 ust. 4 pkt 7 oraz art. 54 ust. 2 pkt 2 /.
10. Wydawanie zaświadczeń stwierdzających odbycie przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych / Rozp.M.S.W.i.A. z dnia 23.02.1999 r. / Dz. U. Nr 18, poz. 166/.
11. Współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa / art. 18 ust. 7 /.
12. Informowanie na bieżąco kierownika jednostki organizacyjnej o przebiegu współpracy ze służbami ochrony państwa / art. 18 ust. 7 /.
13. Opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi wiadomości niejawne stanowiące tajemnicę państwową – w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego / art. 18 ust. 8 /.
14. Wyjaśnianie okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych – i zawiadamianie kierownika jednostki organizacyjnej oraz właściwej służby ochrony państwa / art. 18 ust. 9 /.
15. Opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” – uzyskując ich zatwierdzenie przez kierownika jednostki organizacyjnej / art. 20 ust. 2 /.
16. Przeprowadzenie ZWYKŁYCH postępowań sprawdzających – na pisemne polecenie kierownika jednostki organizacyjnej – w odniesieniu do pracowników jednostki zatrudnionych na stanowiskach i przy pracach związanych z dostępem do informacji stanowiących tajemnicę służbową / art. 37 ust. 1 i art. 36 ust. 1 pkt 1/.
17. Wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa – upoważniających do dostępu do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – przekazywanie ich osobom sprawdzonym i zawiadamianie o tym kierownika jednostki organizacyjnej / art. 37 ust. 7 oraz Rozp. M.S.W. i A. Z dnia 23.02.1999 r. Dz. U. Nr 18, poz. 165 /.
18. Omawianie wydawania poświadczeń bezpieczeństwa / art. 37 ust. 4, 8 oraz 9 /.
19. Zawiadamianie – na piśmie – kierownika jednostki organizacyjnej o odmowie wydania poświadczenia bezpieczeństwa / art. 37 ust. 10 /.
20. Przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających, które łączą się z dostępem do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową / art. 42 ust. 3 /.
21. Prowadzenie wykazów stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych / art. 48 + art. 42 ust. 5 i 6 /.
22. Prowadzenie ewidencji osób, które uzyskały poświadczenie bezpieczeństwa, a także osób, które zajmują stanowiska lub wykonują prace, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” i „zastrzeżone”, a także stanowiących tajemnicę państwową / art. 42 ust. 5 i 6 + art. 48 /.
23. Wnioskowanie wyznaczenia pracownika kancelarii tajnej / Rozp. Rady Ministrów z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz. 156 - § 2 ust. 2 /.



24. Uczestniczenie przy przekazywaniu obowiązków pracownika kancelarii tajnej / Rozp. R.M. z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz. 156 - § 4 ust. 1

25. Przechowywanie drugich egzemplarzy protokołów przekazania kancelarii tajnej /Rozp. R.M. z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz.156- § 4 ust. 1 /.
26. Wyznaczanie pracownika przejmującego kancelarię tajną – w przypadku czasowej nieobecności kierownika kancelarii, z zachowaniem wymogu by wyznaczony pracownik posiadał stosowne poświadczenie bezpieczeństwa i przyjmował kancelarię tajną protokolarnie / Rozp. R.M. z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz. 156 - § 4 ust. 2 /.




© 2003 Internet-Info