| 
	    
	      
	      | 
	    
	      | Zarządzenia Wójta 2004 Ilość odsłon: 86655
 |  
	      |  |  |  
	      | Zarządzenie Nr 66/2004
 Z dnia: 30 marca 2004
 W sprawie: powołania  pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych
 Data wejścia w życie: z dniem podpisania
 Treść dokumentu:
 Z a r z ą d z e n i e    Nr   66/2004
 Wójta   Gminy   Inowrocław
 z dnia  30 marca 2004 roku
 
 
 w sprawie:       powołania  pełnomocnika do spraw ochrony
 informacji niejawnych .
 
 
 Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.                      o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./              w związku z art. 85 ust. 1 i  z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku       o ochronie informacji niejawnych  / Dz. U. Nr 11, poz. 95/    - z  późn. zmianami
 
 
 z a r z ą d z a m,  co następuje:
 
 §   1
 
 Powołuję   na      PEŁNOMOCNIKA  DO  SPRAW  OCHRONY  INFORMACJI  NIEJAWNYCH    w Urzędzie Gminy  INOWROCŁAW
 
 
 
 panią     Rywak  Annę
 
 -	wobec spełnienia przez wyżej wymienioną wymaganych warunków  - określonych w art. 18 ust. 3 pkt  3  i  4  wymienionej wyżej ustawy .
 
 
 
 
 §   2
 
 1.	Zadania Pełnomocnika Ochrony Informacji  Niejawnych określa ustawa
 z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji  niejawnych oraz rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy, które opublikowane zostały w dzienniku ustaw  Nr 18  - poz.  Od 155  do  162   i   od 165  do  168.
 
 2.	Zadania Pełnomocnika Ochrony specyfikuje załącznik do niniejszego zarządzenia.
 
 §     3
 
 1.	Powołanie Pełnomocnika Ochrony  -  jak w §  1 niniejszego zarządzenia  -   JEST   BEZTERMINOWE.
 
 2.	Wymagane jest natomiast  -  zgodnie z postanowieniami  art. 44 ust. 2
 ustawy o ochronie informacji  niejawnych – poddanie się przez
 Pełnomocnika Ochrony  kolejnemu postępowaniu sprawdzającemu,
 które  warunkować będzie uzyskanie kolejnego poświadczenia
 bezpieczeństwa.
 Kolejne postępowanie sprawdzające powinno być podjęte co najmniej
 6 miesięcy przed upływem terminu ważności poświadczenia
 bezpieczeństwa – określonego w  §  1  pkt  1 niniejszego zarządzenia.
 
 §    4
 
 Realizację postanowień zarządzenia powierzam  Pełnomocnikowi
 Ochrony Informacji Niejawnych.
 
 §   5
 
 Pełnomocnik Ochrony zapozna  z treścią zarządzenia pracowników
 Urzędu  - zakres działania których ma związek z aktualnie
 obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych.
 
 
 §   6
 
 Traci moc Zarządzenie Nr 50/2002 z dnia 23 marca 2002 roku
 Wójta Gminy Inowrocław w sprawie powołania Pełnomocnika do spraw
 ochrony informacji niejawnych.
 
 §  7
 
 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania .
 
 
 
 
 Załącznik do zarządzenia Nr  66/2004
 z dnia 30 marca 2004 r.
 
 
 Z A D A N I A
 
 
 PEŁNOMOCNIKA  DO  SPRAW  OCHRONY  INFORMACJI
 NIEJAWNYCH        w  Urzędzie Gminy  INOWROCŁAW.
 
 
 Do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych – wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz z rozporządzeń wykonawczych do tejże ustawy – należy :
 
 
 
 1.	Odpowiedzialność za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych  / art. 18  ust. 2 /.
 2.	Kierowanie komórką do spraw ochrony informacji niejawnych / art. 18 ust. 4/.
 3.	Zapewnienie ochrony informacji niejawnych /art. 18 ust. 4 pkt 1/.
 4.	Zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych / art. 18 ust. 4 pkt 2 /.
 5.	Zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej / art. 18 ust. 4 pkt 3 /.
 6.	Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji / art. 18 ust. 4 pkt 4 /.
 7.	Okresowa kontrola ewidencji, materiałów, i obiegu dokumentów /art. 18 ust. 4 pkt 5 /.
 8.	Opracowanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji / art. 18 ust. 4 pkt 6 /.
 9.	Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych zatrudnionych w jednostce organizacyjnej / art. 18 ust. 4 pkt 7 oraz art. 54 ust. 2 pkt 2 /.
 10.	Wydawanie zaświadczeń stwierdzających odbycie przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych / Rozp.M.S.W.i.A. z dnia 23.02.1999 r. / Dz. U. Nr 18, poz. 166/.
 11.	Współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa / art. 18 ust. 7 /.
 12.	Informowanie na bieżąco kierownika jednostki organizacyjnej o przebiegu współpracy ze służbami ochrony państwa / art. 18 ust. 7 /.
 13.	Opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi wiadomości niejawne stanowiące tajemnicę państwową – w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego / art. 18 ust. 8 /.
 14.	Wyjaśnianie okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych – i zawiadamianie kierownika jednostki organizacyjnej oraz właściwej służby ochrony państwa / art. 18 ust. 9 /.
 15.	Opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – oznaczonych klauzulą  „zastrzeżone” – uzyskując ich zatwierdzenie przez kierownika jednostki organizacyjnej / art. 20 ust. 2 /.
 16.	Przeprowadzenie ZWYKŁYCH postępowań sprawdzających – na pisemne polecenie kierownika jednostki organizacyjnej – w odniesieniu do pracowników jednostki zatrudnionych na stanowiskach i przy pracach związanych z dostępem do informacji stanowiących tajemnicę służbową / art. 37 ust. 1 i art. 36 ust. 1 pkt 1/.
 17.	Wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa – upoważniających do dostępu do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – przekazywanie ich osobom sprawdzonym i zawiadamianie o tym kierownika jednostki organizacyjnej / art. 37 ust. 7 oraz Rozp. M.S.W. i A. Z dnia 23.02.1999 r. Dz. U. Nr 18, poz. 165 /.
 18.	Omawianie wydawania poświadczeń bezpieczeństwa / art. 37 ust. 4, 8 oraz 9 /.
 19.	Zawiadamianie – na piśmie – kierownika jednostki organizacyjnej o odmowie wydania poświadczenia bezpieczeństwa / art. 37 ust. 10 /.
 20.	Przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających, które łączą się z dostępem do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową / art. 42 ust. 3 /.
 21.	Prowadzenie wykazów stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych / art. 48 + art. 42 ust. 5 i 6 /.
 22.	Prowadzenie ewidencji osób, które uzyskały poświadczenie bezpieczeństwa, a także osób, które zajmują stanowiska lub wykonują prace, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” i „zastrzeżone”, a także stanowiących tajemnicę państwową / art. 42 ust. 5 i 6 + art. 48 /.
 23.	Wnioskowanie wyznaczenia pracownika kancelarii tajnej / Rozp. Rady Ministrów z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz. 156 - § 2 ust. 2 /.
 
 
 
 24.	Uczestniczenie przy przekazywaniu obowiązków pracownika kancelarii tajnej / Rozp. R.M. z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz. 156 - § 4 ust. 1
 
 25.	Przechowywanie drugich egzemplarzy protokołów przekazania kancelarii tajnej /Rozp. R.M. z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz.156- § 4 ust. 1 /.
 26.	Wyznaczanie pracownika przejmującego kancelarię tajną – w przypadku czasowej nieobecności kierownika kancelarii, z zachowaniem wymogu by wyznaczony pracownik posiadał stosowne poświadczenie bezpieczeństwa i przyjmował kancelarię tajną protokolarnie  / Rozp. R.M. z dnia 9 lutego 1999 r. – Dz. U. Nr 18, poz. 156 - § 4 ust. 2 /.
 
 
 
 
 
	        
		 
 |  |  |