BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
  Instrukcja Szukaj    
Zarządzenia Wójta 2002/2003
Ilość odsłon: 78406

Zarządzenie Nr 39/2003
Z dnia: 29 września
W sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2003 rok
Data wejścia w życie: z dniem podjęcia
Treść dokumentu:

Zarządzenie Nr 39/2003




Wójta Gminy Inowrocław
z dnia 29 września 2003 roku





Zmieniające uchwałę nr IV/34/2002 Rady Gminy w Inowrocławiu w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 rok.


Na podstawie art.128 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. z 2003 r. Nr 15 , poz.148/ i § 7 uchwały Nr IV/34/2002 Rady Gminy w Inowrocławiu z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 rok.




Wójt Gminy

zarządza co następuje:



§ 1




W uchwale Rady Gminy w Inowrocławiu z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 rok zmienionej :



1. Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 16/2003 z dnia 14 lutego 2003 roku
2. Uchwałą Rady Gminy Nr VI/40/2003 z dnia 27 lutego 2003 roku
3. Uchwałą Rady Gminy Nr IX/62/2003 z dnia 24 kwietnia 2003 roku
4. Uchwałą Rady Gminy Nr X/67/2003 z dnia 29 maja 2003 roku
5. Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 25/2003 z dnia 3 czerwca 2003 roku
6. Uchwałą Rady Gminy Nr XI/74/2003 z dnia 3 lipca 2003 roku
7. Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 37/2003 z dnia 29 sierpnia 2003 roku


a/ dokonać zwiększenia planu dochodów i wydatków o kwotę 2.313 zł oraz przeniesień między rozdziałami i paragrafami zgodnie z załącznikiem Nr 1 i załącznikami od Nr 1/1 do 1/ 9 do niniejszego zarządzenia.



b/ dokonać zwiększenia planu dochodów i wydatków na zadania zlecone i powierzone o kwotę 148 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2 i Nr 2/1 do niniejszego zarządzenia.



Budżet po zmianach wynosi:



DOCHODY
18.135.303 zł



w tym dotacja na zadania zlecone i powierzone w kwocie : 1.536.225 zł



WYDATKI
19.498.077 zł



w tym dotacja na zadania zlecone i powierzone w kwocie 1.536.225 zł




§ 2




O dokonanej zmianie Wójt Gminy informuje Radę Gminy na najbliższej sesji.



§ 3




Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.





Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta


Heronim Pałucki





U zasadnienie





Budżet gminy został zwiększony po stronie dochodów i wydatków o kwotę 2.313 zł zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego nr WFB.I-3011/53/2003 z dnia 8 września 2003 roku :

zwiększenie dotacji celowej Dział 853 – Opieka społeczna

rozdział 85315 – Dodatki mieszkaniowe ,


paragraf 203 – dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin zwiększa się plan dochodów o kwotę 1.562 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych za pierwsze półrocze2003 r.
Zwiększenie to ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale , rozdziale na paragrafie 3110 – świadczenia społeczne .

rozdział 85395 –Pozostała działalność ,


paragraf 201 – dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększa się plan dochodów o kwotę 148 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie części wyprawki szkolnej .

Zwiększenie to ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale , rozdziale na paragrafie 3110 – świadczenia społeczne.

rozdział 85395 – Pozostała działalność ,


paragraf 203 - dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin zwiększa się plan dochodów o kwotę 603 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania własnego gmin w zakresie dożywiania uczniów. Zwiększenie to ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale , rozdziale na paragrafie 3110 – świadczenia społeczne. Jednocześnie po stronie wydatków dokonano przeniesień między rozdziałami i paragrafami w ramach działu 801 – oświata i wychowanie na kwotę 87.398 zł. na podstawie wniosków z poszczególnych placówek oświatowych.
Źródłem pokrycia korekty planów finansowych poszczególnych placówek oświatowych są środki zaoszczędzone z regulacji wynagrodzeń i pochodnych wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi za okres I-V/ 2003 r. Podjęta przez Radę Gminy uchwała Nr X/68/2003 z dnia 29.05.03 w/w przedmiocie ma zastosowanie od 1 czerwca 2003r. wobec powyższego oszczędności stanowią sumę 71.329 zł a pozostała kwota z dodatkowych zmniejszeń dokonanych w wydatkach rzeczowych oraz wynagrodzeń.

zmniejszenia :


Rozdział 80101- Szkoły podstawowe o kwotę- 49.498 zł w tym:

§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników
33.373 zł

§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne
6.419 zł

§ 4120 składki na FP
766 zł

§ 4260 zakup energii
3.500 zł

§ 4300 zakup usług pozostałych
3.110 zł

§ 4430 różne opłaty i składki
1.450 zł

§ 4580 pozostałe odsetki
880 zł

Rozdział 80110 Gimnazja o kwotę 33.350 zł w tym;
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zalicz. do wynagrodzeń
5.969 zł

§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników
15.360 zł

§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne
6.760 zł

§ 4120 składki na FP
1.581 zł

§ 4240 zakup pomocy naukowych
2.500 zł

§ 4430 różne opłaty i składki
1.180 zł

Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół o kwotę 4.550 zł



zwiększenie:



Rozdział 80101 Szkoły podstawowe o kwotę 52.968 zł
w tym:
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zalicz. do wynagrodzeń
4.290 zł

§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne
3.580 zł

§ 4120 składki na FP
580 zł

§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia
16.842 zł

§ 4240zakup pomocy naukowych
1.800 zł

§ 4300 zakup usług pozostałych
22.876 zł

§ 4410 podróże służbowe
3.000 zł


Rozdział 80110 Gimnazja o kwotę 25.601 zł
w tym:
§ 4120 składki na FP
321 zł

§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia
13.180 zł

§ 4240zakup pomocy naukowych
1.500 zł

§ 4300 zakup usług pozostałych
10.600 zł


Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół o kwotę 8.749 zł

Rozdział 80195 Pozostała działalność o kwotę 80 zł

Środki te przeznaczono głównie za uzupełnienie braków w paragrafach rzeczowych tj na : zakup opału opałowego , środków czystości , artykułów biurowych , materiałów remontowych , opłaty bankowe , opłaty telekomunikacyjne, eksploatację kotłowni , dowóz dzieci do szkoły , usługi informatyczne , zakup pomocy naukowych , koszty delegacji służbowych , przeglądy kopiarek , wywóz nieczystości stałych i płynnych .
Zwiększono również paragraf 3020 , 4110 i 4120 w związku z podwyżką dodatków : wiejskiego i mieszkaniowego.
Szczegółowe zmiany w poszczególnych szkołach opisano przy załącznikach szkolnych zgodnie ze złożonymi wnioskami przez dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjalnych.




Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z – ca Wójta




Heronim Pałucki










Uzasadnienie




korekty planu finansowego szkoły Podstawowej w Turzanach na podstawie pisma znak: SP.T/IV/3020-8/2003


Zmiany w planie nastąpiły w rozdziale 80101 szkoły podstawowe w paragrafie 4010, 4110, 4120 tytułem oszczędności w płacach spowodowane podwyżką płac administracji i obsługi szkoły, która była zaplanowana od 01.01.2003 roku.

Zgodnie z Uchwała Rady Gminy Nr X/68/2003 z dnia 29 maja 2003 r. podwyżka ta nastąpiła z dniem 1.06.2003 r.

zmniejszono plan


Rozdział 80101 Szkoły Podstawowe

w paragrafach:

4010 wynagrodzenia osobowe pracowników o kwotę
3.000,00

4110 składki na ubezpieczenia społeczne o kwotę
536,00

4120 składki na Fundusz Pracy o kwotę
73,00

___________

ogółem oszczędności
3.609,00




rozdziale 80113 – dowożenie uczniów do szkół
paragraf 4300 zakup usług pozostałych o kwotę
3.000,00

związku z przeliczeniem do końca roku kalendarzowego dowozu dzieci do szkoły


zwiększenie planu


w rozdziale 80101 szkoły podstawowe
paragraf 4210 zakup materiałów i wyposażenia o kwotę
6.609,00

z przeznaczeniem na zakup oleju opałowego .




Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta


Heronim Pałucki




Uzasadnienie




korekty planu finansowego Gimnazjum w Żalinowie na podstawie pisma znak: GŻ 5-10/2003


Konieczność przeprowadzenia korekty planu finansowego szkoły wynika z braku środków na pokrycie wydatków rzeczowych w paragrafach: 4120, 4210, 4240, 4300 oraz § 4300 (dowozy) gdzie źródłem finansowania są własne środki finansowe uzyskane dzięki przesunięciu nadwyżek w paragrafie 4010, 4110 oraz 4430.

Zmniejszenie planu:


§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników– 9.300 zł nadwyżka środków w paragrafie powstała w wyniku:
• Uchwała Nr X/68/2003 z dnia 29.05.2003 spowodowała powstanie nadwyżki wynagrodzeń pracowników obsługi (planowano podwyżkę od I/2003, uchwalono od VI/2003) – dało to oszczędność w wysokości 3.300,00
• w m-cu IX/2003 zatrudniono nauczyciela o niższym niż planowano statusie zawodowym (nauczyciel stażysta, a nie jak planowano nauczyciel mianowany) – co dało oszczędność w kwocie 4.058,00
• nadwyżka środków wynika ze zmniejszenia się wydatków na wypłatę nadgodzin w 2003 roku – co dało oszczędność w kwocie 1.942,00
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne– pochodna od paragrafu 4010 (zmniejszenie planu o kwotę 9.300,00) – dało to oszczędność w wysokości 1.600,00
§ 4430 różne opłaty i składki– nadwyżka środków powstała w wyniku zmniejszania się składki na ubezpieczenie majątku – co dało oszczędność w wysokości 470,00


Ogółem nadwyżka wynosi 11.370,00 co pozwala na pokrycie zgłaszanych wcześniej braków.

Rozdział 80110 Gimnazja

§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia – przesunięte środki zostaną
wykorzystane na zakup opału (zużycie opału w ciągu pierwszych miesięcy 2003 roku było wyższe niż przewidywano w planie finansowym placówki ze względu na wyższe koszty zakupu węgla oraz oleju opałowego), zakupione zostanie 2.500 litrów oleju opałowego co pozwoli na ogrzewanie budynku do końca roku. Stanowić to będzie wydatek w wysokości około 3.000,00
§ 4240 zakup pomocy naukowych– przesunięte środki zostaną wykorzystane na zakup wyposażenia tymczasowej sali gimnastycznej ( pomimo braku sali w/wym. sprzęt pozwoli na pełniejszą realizację programu z wychowania fizycznego)Zakupione zostanie następujące wyposażenie:


- ławeczki do ćwiczeń
881,00

- hantle
129,00

- gryf
34,00

- obciążenia (do gryfu)
456,00

___________

1.500,00



§ 4300 zakup usług pozostałych – 6.000 zł przesunięte środki pokryją braki w § wynikające z:
• zainstalowania systemu alarmowego w budynku szkoły w miesiącu I/2003 – nieplanowany wydatek w wysokości 2.751,00
• zwiększonych opłat za emisję zanieczyszczeń do środowiska – w ciągu I półrocza zapłacono 649,00 przewiduję, iż w II kwartale opłaty wyniosą tyle samo – brak w w wysokości 1.298,00
• opłat związanych z naprawami kotłowni olejowej (dwie poważne awarie w 2003 roku) – wydatki nieplanowane w wysokości 755,00
• wyższych niż planowano kosztów obsługi informatycznej – brak w wysokości 1.196,00
§ 4120 FP 321 zł– przesunięte środki przeznaczone zostaną na pokrycie braków w tym paragrafie
Rozdział 80113 dowożenie uczniów do szkół
§ 4300 zakup usług pozostałych – przesunięte środki przeznaczone zostaną na pokrycie braku środków finansowych w wysokości 549,00 na dowozy uczniów w m-cu XII/2003 – powstanie niedoboru w § wynika ze zwiększenia się liczby dzieci dojeżdżających do szkoły od 01.09.2003 roku.<>


Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta




Heronim Pałucki





Uzasadnienie




korekty planu finansowego Szkoły Podstawowej w Orłowie na podstawie pisma znak: Sp.O 3015-2/2003


Źródłem pokrycia korekty budżetu są środki zaoszczędzone z regulacji wynagrodzeń pracowników szkoły planowanych na 2003 r. podjęta przez Radę Gminy uchwała Nr X/68/2003 z dnia 29.05.2003 r. w/wym. przedmiocie ma zastosowanie od 1 czerwca 2003 r. Wobec powyższego wystąpiła oszczędność w grupie pracowników niepedagogicznych za okres I-V 2003r. w kwocie 9.506,00.Kwotą oszczędności zabezpieczamy brak środków na bieżące utrzymanie szkoły na m-c wrzesień 2003 r. w niżej wymienionych rozdziałach i paragrafach:


zmniejszenie


Rozdział 80101 Szkoły podstawowe
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników – 9.506 zł


zwiększenie planu



80101 szkoły podstawowe
§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia
4.826 zł

1.zakup oleju opałowego miesięcznie średnie zużycie za okres grzewczy
wynosi 3 tyś. l (21 tyś. l : 7 m-cy) stan oleju opałowego na 30.04.2003 r.-500 l plan zakupu oleju m-c IX 2003 r. 2.500 l x 1,50 -.3750 zł
2. środki czystości
476 zł

3. art. biurowe, papiernicze, kreda, druki
300 zł

4.materiały remontowe (śruby, nakrętki,zamki drzwiowe,klamki,żarówki)
300 zł


§ 4300 Zakup usług pozostałych
3.680 zł

1. opłaty WBK
250,00 zł

2. rozmowy telefoniczne, internet w sali komputerowej
350,00 zł

3. wywóz nieczystości stałych i płynnych
560,00 zł

4. naprawa ksero z wymianą bębna
1.900,00 zł

5. przegląd i przygot. kotłowni do sez. grzewczego 2003/2004
300,00 zł

5.zajęcia logopedii
320,00 zł


Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół

§ 4300 zakup usług pozostałych
1.000 zł

Miesięczny koszt dowozu Uczniów do szkoły:
- bilety miesięczne
1.565,00 zł

- dowóz uczniów do szkoły
850,00 zł

Kwota 1.000,00 zł zabezpiecza pokrycie kosztów dowozu
za m-c IX 2003 r.
razem zwiększenie w §§
9.506 zł

W/wym. korekta budżetu jest konieczna dla zachowania płynności finansowej i zabezpieczenia prawidłowego funkcjonowania szkoły w zakresie utrzymania wymaganej higieny pomieszczeń szkolnych, pracy kancelarii i komórki finansowej, naprawy wyposażenia szkoły , usunięcia drobnych awarii, dowozu uczniów do szkoły oraz niezbędnych usług tj. wywóz nieczystości stałych i płynnych, opłaty telefoniczne, naprawa kserokopiarki, opłaty bankowe, usługi logopedyczne.





Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta



Heronim Pałucki





Uzasadnienie


korekty planu finansowego Szkoły Podstawowej w Pławinie na podstawie pisma znak:SP.P-3014/6/03


Wygospodarowana przez szkołę oszczędność wynosi 5.900,00 zł z regulacji wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi planowanych na 2003 r.są to środki , które zaoszczędzone w wyniku Uchwały
Nr X/68/2003 Rady Gminy Inowrocław z dnia 29.05.2003 r
Konieczność przeprowadzenia korekty planu finansowego szkoły wynika z braku środków w rozdziale 80101 szkoły podstawowe
w paragrafach:4210, 4300, 4410 gdzie źródłem finansowania są
środki z powstałych oszczędności i pomniejszenia paragrafu 4010, 4110, 4120 –wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń.



Zmniejszenie:



§ 4010 – Uchwała Nr X/68/2003 Rady Gminy Inowrocław z dnia 29.05.2003 wprowadziła zmianę wynagrodzenia dla pracowników nie będących nauczycielami od 01.06.2003 r
(planowano od 01.01.2003 r. uchwała zmieniła też proponowaną punktację). W związku z tym powstała oszczędność środków finansowych.4.890 zł
§ 4110 – Pochodne od wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi. 890 zł
§ 4120 - Pochodne od wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi.120 zł


Zwiększenie:




§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia zakup oleju opałowego 1.300,00
– Zwiększone wydatki na olej opałowy:
- większe zużycie oleju opałowego z uwagi na niskie temperatury od I-IV/2003 r.
- wzrost ceny oleju opałowego w okresie I-IV 2003 r. spowodował wzrost kosztów i tym samym braki w paragrafie, ponadto zwiększenie tego paragrafu o kwotę 1.300,00 zł w proponowanej korekcie planu finansowego nie wystarczy na pełne zabezpieczenie środków na zakup oleju opałowego.
§ 4300 zakup usług pozostałych 4.000,00 z przeznaczeniem na doskonalenie i dokształcanie
nauczycieli
wzrost opłat za usługi informatyczne.
§ 4410 podróże służbowe i krajowe 600 zł
zwiększenie środków z uwagi na planowany zwrot kosztów dojazdów na
indywidualne nauczanie (jeden uczeń, dojeżdża jeden nauczyciel do Cieślina).



Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta




Heronim Pałucki




Uzasadnienie


korekty planu finansowego Szkoły Podstawowej w Jaksicach na podstawie pisma znak:SP-3014/6/03


Konieczność przeprowadzenia korekty planu finansowego szkoły wynika z braku środków:
Rozdział 80101 szkoły podstawowe (w paragrafach: 4300, 4410 gdzie źródłem finansowania są środki z pomniejszenia paragrafu 4010, 4110, 4120, 4260).


Zmniejszenia:





§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników o kwotę 8.300 zł
– Uchwała Nr X/68/2003 Rady Gminy Inowrocław z dnia 29.05.2003 wprowadziła
zmianę wynagrodzenia dla pracowników nie będących nauczycielami od 01.06.2003 r. (planowano od 01.01.2003 r. uchwała zmieniła też proponowaną punktację).
Od X/2003 r. nie będzie dodatkowego wynagrodzenia za palenie w piecach kaflowych (zmiana ogrzewania w szkole przy ul. Szkolna 2).
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne o kwotę 4.993 zł w tym:
– Pochodne od wynagrodzeń pracowników obsługi i administracji 1.493,00 zł oraz
zmniejszenie z uwagi na wynagrodzenia chorobowe, zasiłki chorobowe i dwa urlopy macierzyńskie (okresy nie składkowe) 3.500,00 zł.

§ 4120 składki na Fundusz Pracy o kwotę 403 zł w tym:
– pochodne od wynagrodzeń pracowników obsługi i administracji 203,00 zł oraz
okresy nie składkowe) (200,00zł)

§ 4260 zakup energii o kwotę 3.500 zł
-zmniejszenie środków w tym paragrafie wynikło z uwagi na zlikwidowane piece
akumulacyjne (zmiana ogrzewania w szkole przy ul. Szkolnej).



Zwiększenie:



§ 4300 zakup usług pozostałych o kwotę 15.196 na wydatki:
wzrost opłat za usługi telekomunikacyjne w związku z zainstalowaniem Internetu w sali
dla uczniów.
-wzrost opłat za zanieczyszczenie środowiska w związku z dużym zużyciem opału. Wzrost opłat bankowych.
- wzrost opłat za usługi informatyczne.
-brak środków na doskonalenie i dokształcanie nauczycieli.
-brak środków na bieżące usługi i naprawy.
Do dnia 23.09.2003 r. wykonano kwotę 20.523 zł pozostało do wykonania 3.661 zł i komponent B-2 2.508 zł.

§ 4410 podróże służbowe i krajowe 2.000 zł
zwiększenie środków z uwagi na planowany zwrot kosztów dojazdów na indywidualne nauczanie (dojazd
do Batkowa).




Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta



Heronim Pałucki




Uzasadnienie


korekty planu finansowego Gimnazjum w Sławęcinku na podstawie pisma znak:G.Sł.IV.3016/1/03



Wstępnie zaplanowano podwyżki wynagrodzeń dla pracowników administracji i obsługi ze spłatą od stycznia do maja 2003 r.. Jednak zgodnie z Uchwałą Rady Gminy z dnia 29 maja 2003 r. pracownicy nie otrzymali spłaty tych podwyżek .
Zgodnie z dokonanymi obliczeniami sądzono, że kwota ta wynosi 28.128,00 zł, z czego należało zabezpieczyć /15.327 zł/
- kwotę 6.700,00 zł na nagrody jubileuszowe pracowników, którzy później uzupełnili brakujące dokumenty. Po ich uzupełnieniu zostały wypłacone nagrody jubileuszowe.
kwotę 7.346,00 zł na wypłatę odprawy emerytalnej oraz dodatkowo jej wyrównania prac.obsługi
- kwotę 1.281,00 zł na nagrodę pracownika obsługi , który uzupełnił dokomunty uprawniające do jej wypłaty w październiku br.
Faktyczna nadwyżka środków z płac 12.801 zł do wykorzystania na wydatki rzeczowe.


Zmniejszenia:


Rozdział 80110 Gimnazjum o kwotę 21.980 zł w tym:

§ 3020 różne wydatki na rzecz osób fizycznych o kwotę
5.969, zł.

Zaplanowano dwa zasiłki na zagospodarowanie, ale po analizie dokumentów stwierdzono, że nauczyciele nie spełniają określonych ustawą wymogów.
Ponadto wystąpiła nadwyżka z uwagi na ogłoszenie nowych zasad regulacji bhp, wg których nie przysługują mydło i ręczniki z powodu zainstalowania ich w łazienkach.

§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników o kwotę
6.060, zł

§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne o kwotę
5.160, zł

§ 4120 składki na Fundusz Pracy o kwotę
1.581, zł

§ 4240 pomoce naukowe o kwotę
2.500 zł

zrezygnowano z zakupu pomocy naukowych w najbliższych miesiącach na rzecz występujących braków
§ 4430 różne opłaty i składki o kwotę
710 zł

zrezygnowano z dodatkowej oferty ubezpieczenia mienia szkoły



Zwiększenia:





Rozdział 80110 Gimnazjum
§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 10.180 w tym:
olej opałowy
8.680,00 zł

środki czystości
800,00 zł

tusz do drukarki
170,00 zł

toner do kopiarki
200,00 zł

papier i materiały biurowe 330,00 zł

Rozdział 80110 § 4300 zakup usług pozostałych o kwotę 4.600 zł

z przeznaczeniem na opłaty za monitoring, usługi telefoniczne i internetowe, prowadzenie eksploatacji kotłowni, za przegląd gwarancyjny kopiarki, opłaty bankowe, wywóz nieczystości stałych i płynnych, dzierżawę kontenera, za obowiązkowe badania lekarskie pracowników za wrzesień 2003 r.


Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół o kwotę 7.200 zł
§ 4300 zakup usług pozostałych zapłata za fakturę za bilety miesięczne za wrzesień 2003 r.

Proponowana korekta stanowi w naszej obecnej sytuacji jedyne rozwiązanie w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania szkoły i umożliwiłaby opłacenie bieżących rachunków za wrzesień 2003 r.
Dokonanie takich zmian w strukturze zakupów zapewni funkcjonowanie szkoły na wymaganym minimum, pozwoli utrzymać na bezpiecznym poziomie warunki sanitarno-higieniczne.
Nie poprawi natomiast stanu obudowy dydaktycznej co wpłynie niewątpliwie na jakość procentu dydaktycznego, a w efekcie obniży skuteczność nauczania.
Brak odpowiednich pomocy dydaktycznych utrudnia szerokie wykorzystanie w nauczaniu metod aktywizujących.




Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta




Heronim Pałucki


<>


Uzasadnienie





korekty planu finansowego Szkoły Podstawowej w Łojewie na podstawie pisma znak:SP Ł.-3020/12/03



Wykazane oszczędność 3.832 zł z regulacji wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi planowanych na 2003 r. są to środki , które zaoszczędzone w wyniku Uchwały
Nr X/68/2003 Rady Gminy Inowrocław z dnia 29.05.2003 r
Natomiast po przeanalizowaniu pozostałych wydatków i uaktualnieniu wydatków w poszczególnych paragrafach dokonano korekty niżej wymienionych paragrafów:


zmniejszenie:
w kwocie
5.440,00 zł


Rozdział 80101 szkoły podstawowe

§ 4300 Zakup usług pozostałych
3.110 zł

Rezygnacja z PolAnglo – język angielski, zatrudniono nauczyciela

§ 4430 Różne opłaty i składki
1.200 zł

PZU ze względu na długą współpracę naliczyło nam korzystną bonifikatę

§ 4580 Pozostałe odsetki
880 zł

Nie wykorzystana kwota na odsetki od nieterminowych opłat

Rozdział 80113 Dowożenie uczniów
250 zł

§ 4300 zakup usług pozostałych
Uczniowie nie kwalifikują się do zwrotów kosztów za dojazd do szkoły


Zwiększenie:
ogółem
5.440 zł


Rozdział 80101 Szkoły podstawowe

§ 3020 Nagrody i dodatkowe osob. nie zal. do wynagr.
1.880 zł

Zwiększenie w związku z podwyżkami płac pracowników
pedagogicznych, podwyżka dodatków: wiejskiego i
mieszkaniowego
§ 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne
2.900 zł

Po przeliczeniu wydatków do końca bieżącego roku od
podwyżki płac nauczycieli i administracji i obsługi
od m-ca IV/2003 r. (17,00%)

§ 4120 Fundusz pracy
580 zł

Rozdział 80195 Pozostała działalność
§ 4300 Zakup usług pozostałych
80 zł

opłaty




Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta




Heronim Pałucki





Uzasadnienie





korekty planu finansowego Szkoły Podstawowej w Tupadłach na podstawie pisma znak:SP T.3020/14/03


po przeanalizowaniu i uaktualnieniu wydatków w poszczególnych paragrafach dokonano powyższej korekty:


Zmniejszenie:
ogółem:
9.397 zł

Rozdział 80101 Szkoły podstawowe
§ 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników
7.677 zł

- oszczędności z podwyżek płacowych administracji i obsługi
- oszczędności – awans zawodowy przesunięty na rok 2004
§ 4120 Składki na fundusz pracy
170 zł

-2,45% uaktualnione wyliczenie do końca br.

§ 4430 Różne opłaty i składki
250 zł

-PZU ze względu na długą współpracę naliczył
szkole korzystną bonifikatę

Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół
§ 4300 Zakup usług pozostałych
1.300 zł

-Zmniejszyła się liczba uczniów korzystających
z dojazdów do szkoły – przeszli do innych szkół


Zwiększenie:


Rozdział 80101 szkoły podstawowe
§ 3020 Nagr. i wyd. nie zal. do f. plac
2.410 zł

-podwyżka dodatku wiejskiego i mieszkaniowego
od podwyżek płac

§ 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne
680 zł

-uaktualnione wyliczenie od wykonania
wynagrodzeń do końca br.
§ 4210 Zakup materiałów i wyposażeń
4.107 zł

- wcześniej nie planowane środki na
zakup płytek na posadzki przy remoncie szkoły

§ 4240 Zakup pomocy naukowych
1.800 zł

-zakup komputera do zajęć dydaktycznych

§ 4410 Podróże krajowe i służbowe
400 zł

-zwrot kosztów podróży - studia licenc.-dokształcanie
zgodne z potrzebami szkoły




Wójt Gminy Inowrocław
w/z
Z-ca Wójta




Heronim Pałucki


Załączniki:

zarzadzenie_nr_39_2003.doc  -> pobierz
  Rozmiar: 303KB
  Data dodania: poniedziałek, 27 października 2003, godz. 10:54
  Typ MIME: application/octet-stream
 




© 2003 Internet-Info