BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
  Instrukcja Szukaj    
Uchwały Rady 2004
Ilość odsłon: 151963

Uchwała Nr XXX/180/2004 w sprawie : postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania publicznego.
Z dnia: 16 lipca 2004r.
Wydane przez: Rade Gminy w Inowrocławiu
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Treść dokumentu:
w sprawie : postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania publicznego.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142 , poz.1591 z późn.zmian./ oraz art. 118 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96 , poz.874 , Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz.1851, z 2001 r, Nr 88, poz.961 , z 2002 r. Nr 153, poz.1271/ uchwala się co następuje:



§ 1. Uchwała reguluje :

1/ tryb postępowania o udzielenie dotacji;
2/ sposób rozliczenia dotacji;
3/ sposób kontroli wykonania zadania;
4/ sposób zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej
rozliczania.

§ 2. Ze środków budżetu Gminy Inowrocław mogą być przyznawane podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku , dotacje na realizowanie zadań publicznych , innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie / Dz.U. Nr 96 , poz.873/.

§ 3. Zlecenie realizacji zadań publicznych może mieć formy:

1/ powierzenia wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na
finansowanie ich realizacji;
2/ wspierania wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na
dofinansowanie ich realizacji.






§ 4.

1. Wspierania i powierzanie realizacji zadań publicznych odbywa się po uchwaleniu budżetu gminy na dany rok i po przeprowadzeniu postępowania ofertowego.
2. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej , nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego , podstawą finansowania realizacji zadań publicznych w formie dotacji jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Gminy.
3. Postępowanie ofertowe ogłasza Wójt Gminy , w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminy Inowrocław , a także na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
4. Podmioty ubiegające się o dotacje zobowiązane są do złożenia wniosku . /wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały/, zawierającego:
1/ nazwę i adres siedziby wnioskodawcy,
2/ dokumenty uwiarygodniające wnioskodawcę : statut, wyciąg z rejestru,
informację o dotychczasowych osiągnięciach , listę rekomendacyjną ,
3/ określenie celu i termin realizacji przedsięwzięcia /nazwa projektu/
4/ informację o projekcie ,
5/ zadania , wysokość wnioskowanej dotacji , kalkulację projektu,
szczegółowy preliminarz,
6/ inne źródła finansowania projektu,
7/ oczekiwane efekty
5. Wnioski o uwzględnienie dotacji w budżecie gminy należy składać w
terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
6. Dofinansowania z budżetu gminy będą udzielane imiennie podmiotom
publicznym tylko na cele publiczne , związane z realizacją zadań samorządu gminnego na podstawie składanych wniosków i preliminarzy budżetowych.
7. Wniosek wraz z kalkulacja powinien zawierać podpisy i pieczątki imienne
głównego księgowego oraz kierownika jednostki oferującej wykonanie
zadania.
8. W uzasadnionych wypadkach Wójt Gminy może zażądać dodatkowych
informacji lub dokumentów.
9. Nie będą rozpatrywane wnioski podmiotów , które nie złożą wymaganych
dokumentów w określonym terminie .
10. Nie mogą ubiegać się o zlecenia zadania podmioty , które nie rozliczyły się w poprzednim okresie terminowo lub zadanie wykonały niewłaściwe.

§ 5.
1. Wniosek o którym mowa w § 4 winien być złożony w wydziale Urzędu Gminy sprawującym merytoryczny nadzór nad działalnością , która jest przedmiotem dofinansowani dotacji.


2. Złożony wniosek – ofertę o którym mowa w § 4 rozpatruje komisja ds.
opiniowania dotacji , powołana przez Wójta Gminy na okres kadencji Rady
w składzie:
- członek Wójta Gminy
- członek merytorycznej Komisji Rady Gminy
- pracownika merytorycznego Gminy
- radca prawny

3. Przy rozpatrywaniu i opiniowaniu wniosku- ofert komisja kierować się będzie następującymi kryteriami:
a) merytoryczną wartością zadania i potrzebami gminy w tym zakresie
b) kwotą oczekiwanej dotacji
c) możliwością rzetelnego wykonania zadania

4. Wójt Gminy dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy – Prawo zamówień publicznych i ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

5. Wybór oferty wymaga uzasadnienia i podania do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy Inowrocław, a także na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

§ 6

1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Wójt Gminy uwzględniając w szczególności:
a) znaczenie zadania dla realizacji celów samorządu gminy
b) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom m o których mowa w § 1
c) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania
d) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku
e) analizę wykonania zadań zleconych wykonanych w okresie poprzednim z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji .

2. Umowa o wykonanie zadania publicznego z podmiotem , o którym mowa w § 2 niniejszej uchwały , zwanym dalej „zleceniobiorcą” , powinna być zgodna z art.71 ust. 2 ustawy o finansach publicznych / wzór umowy stanowi załącznik nr 2/ do niniejszej uchwały.



§ 7

1. Wójt Gminy sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez zleceniobiorcę , w tym wydatkowania przekazanych środków finansowych za pośrednictwem upoważnionych pracowników Urzędu Gminy , a także żądania od zleceniobiorcy częściowych miesięcznych lub kwartalnych sprawozdań z wykonywania zadania.
2. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania , którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały zleceniobiorca składa Wójtowi Gminy w terminie 30 dni od zakończenia wykonania zadania lub w terminie określonym w umowie.
3. W przypadku zawarcia umowy na okres dłuższy niż jeden rok sprawozdanie częściowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez zleceniobiorcę i dostarczone do Wójta Gminy w terminie 30 dni po upływie roku budżetowego.

§ 8.

1. Przyznane środki finansowe dotacji, nie wykorzystane w terminie określonym w umowie , zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić na rachunek bankowy zleceniodawcy.
2. Przyznane środki finansowe dotacji wykorzystane niezgodne z treścią umowy zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić na rachunek zleceniodawcy w całości wraz z odsetkami ustawowymi od dnia przekazania dotacji.

§ 9. Wójt Gminy przedkłada Radzie Gminy Inowrocław:

1/ do dnia 31 sierpnia każdego roku informację o zawartych umowach na realizację zadań publicznych z podmiotami o których mowa w § 2 niniejszej uchwały z a okres I półrocza danego roku.
2/ roczne sprawozdanie z zakresu określonego w pkt 1 łącznie ze sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu w terminie do dnia 31 marca roku następnego.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przewodniczący
Rady Gminy w Inowrocławiu

Jan Łuczak




© 2003 Internet-Info